token

op afspraak

 

Een token is een digitale of elektronische handtekening. Met een persoonlijk token kan je je identiteit bewijzen wanneer je gebruik maakt van beveiligde online diensten van de overheid, zonder dat je moet inloggen met je elektronische identiteitskaart.

De gemeente Brasschaat is een lokaal registratiekantoor. Je kan daar de aanvraag voor een token doen. De aanvraag wordt behandeld door de Federale Overheidsdienst Informatie- en Communicatietechnologie (Fedict).

Je krijgt van Fedict een email via het opgegeven (persoonlijk) email adres, met een activatielink die 14 dagen geldig is. De activatiecode komt toe op de gemeente. Met deze activatiecode moet je je token aanvragen (dat ook via email wordt opgestuurd), en een paswoord + gebruikersnaam creëren.

Aanvraag

Maak een afspraak.

afhalen
Afhalen kan aan het onthaal, zonder afspraak.

Meenemen

Een token aanvragen en afhalen moet steeds persoonlijk gebeuren met je identiteitskaart.

Uitgelicht

burgerzaken

gemeentehuis
T 03 650 02 00
burgerzaken@brasschaat.be

open
ma, di, wo en vr
08.30 - 12.00
14.00 - 16.00

do
13.00 - 20.00