In februari 2016 zijn we gestart met een Denkdag, een groot ontbijt in de Middelkaart, waarbij bewoners, ouders en leerkrachten de kans kregen om vóór de start van de procedure hun input te geven op het project. Daarbij werden zowel een aantal bezorgdheden als een aantal kansen voor het project gedefinieerd:
| bezorgdheden |
kansen |
- uitzicht van de omgeving
- mobiliteit
- ruimte voor verenigingsleven
- draagkracht van de wijk
- eigenheid van de scholen
- het bos van De Vlinder
|
- waardevolle elementen integreren in het project
- inzetten op slimme mobiliteit, wegenwerken van knelpunten
- multifunctionele school
- juist woonprogramma voorzien
- identiteit voor elke school
|
| |
|
De resultaten van deze bevraging werden zo veel mogelijk verwerkt in onze projectdefinitie en integraal meegegeven aan de ontwerpteams. Ook informatie die we verkregen via bewonersgroepen of de wijkvereniging werd toegevoegd aan het bestek. In de huidige voorstellen vind je dan ook heel wat van bovenstaande thema’s terug: inpasbaarheid van de bebouwing binnen het bestaande weefsel van de wijk, een doordacht plan voor de verkeersafwikkeling, integratie van een polyvalente ruimte en een sporthal voor verenigingen en clubs, behoud van het bos, multifunctioneel gebruik van ruimtes, een eigen identiteit voor elke school, en zo verder.
Ook in latere fasen werd input gevraagd: zo hebben we overlegd met een aantal wijkbewoners over aandachtspunten bij de beoordeling en hebben ook de leerkrachtenteams al de kans gekregen om hun opmerkingen te geven bij de beoordeling en verdere uitwerking van het behoefteprogramma.
Op de infopanelen van 'De Kaart op tafel' lees je welke opmerkingen er tijdens de Denkdag werden geformuleerd en hoe die in het project werden verwerkt.